//MG.
Moments Profile Linkies Freebies Follow Home

Untitled
Sunday 14 July 2013 | 3:20 pm | 0 love note(s)




Bosan bosan bosan, jadi bukak lappyupdate blog yangdah berlapuk nii. so mintak pinjam mata, pinjam feeling, pinjam masa untuk baca...okay ? Gomawo ! :* So sampai sini ajeeee. Selamat membaca ! Assalamualaikum :)




Pagi yang hening itu membuatkan aku untuk mengambil keputusan untuk melangkah mengjengah ke luar jendela,
aku lihat embunan menebar di atas dedaunan dan adakalanya jatuh meresap ke lantaian bumi,
sungguh indah pagi itu,
nyaman sekali ku rasa,
namun.....adakah selamanya aku bisa melihat embun, merasai kedamaian pagi seperti ini ?
detik demi detik, saat demi saat, jam demi jam, hari demi hari,
bagaikan menghitung, mengejar seperti bayang bayang suram,
dan apabila sampai ke titik hitam semuanya bakal berakhir,
takut, bingung, lemah tak berdaya.
Jam di meja ku lihat berdetik tanpa henti,
terasa amat pantas bagiku,
adakah bisa untuk aku hentikannya ?
ya....sudah tentu bisa,
namun jam dunia masih tetap berputar dan tidak akan mati melainkan aku sendiri yang mati,
sulit untuk aku ungkapkan semua ini dengan kata kata,
perasaan yang tidak enak ini semakin mencengkam,
melilit di tubuh bagaikan mahu membunuh,
ayuh bangkit ! jangan terlalu lemah !
hadapinya dengan kekuatan, keberanian yang kamu miliki,
lupakan soal waktu yang tidak jelas itu,
teruskan setiap langkah hidupmu seperti kamu akan hidup seribu tahun lagi.
Lama aku menjengah ke luar sehingga pada satu saat aku tersedar yang matahari mulai
menunjukkan cahayanya yang amat... bersinar,
dan pada waktu itu sesekali nafas bumi menyapu ke wajahku,
terasa tenang jiwa ini,
adakah bisa aku melewati hari hari sebegini ?
ada sesiapa yang ddapat menjawabnya ?
terkadang bumi menghelakan hembusan nafas yang kuat dan panjang,
aku lihat dedaunan gugur dari perpohonan,
kelihatannya seperti menari nari di atas udara,
aku tersenyum sendiri,
jadi teringat akan kenangan lalu,
kenangan yang penuh dengan gelak dan tawa,
kenangan yang penuh dengan kegembiraan bersama teman teman mahupun keluarga yang amat aku cintai,
menitis satu persatu airmataku,
membasahi pipi yang pada mulanya kering,
semakin lama semakin banyak,
mengapa makin disekat makin mengalir ? ahh benci !
hentikan ! kamu tidak bisa terus begini,
kamu harus kuat, kuat untuk mengharungi semua ini,
Allah untuk memberikan hambanya dugaan,
sesukar mana pun dugaan itu kita pasti dapat hadapi,
karna...Dia memberikan kita ujian yang pasti bisa kita tempuh,
sudah ! aku mahu bebas !
pecahkan sangkar perasaan yang membebankan ini,
aku mahu lari,
aku mahu melalui hari hari ku yang tersisa ini,
menikmati detik detik yang semakin hampir kepada akhirnya ini dengan penuh kenikmatan,
karna...apabila aku menutupkan mataku ini nanti, mungkin aku tidak akan lagi dapat melihat dunia buat kedua kalinya.







MEMORY | PRESENT
Holla ♥





Status ♥


Semoga pemilik blog ini berjaya di dunia dan di akhirat serta di permudahkan segala urusannya. Amin :)

Shouts ♥





Time Machine ♥






Followers ♥



Thanks To ♥



Basecode : sugarsprinkies
Material : onetwothree
Model : onetwo
Edited by : Azman's daugther
Best view : Mr Google

Nuffnang ♥